Som led i anlæggelsen af dobbeltsporet til Ringsted, åbnet 1/6 1924, blev 4 overkørsler lukket:
De blev erstattet af 3 viadukter:
Husejerne på Marken fik ikke opfyldt deres hede ønske om at få en ny perrontunnel ført igennem til Grønvej.
Bygherre var DSB, men arbejderne kunne kun gennemføres i samarbejde med kommunerne. Trafikforbindelserne var også vigtige fordi stationens varehus (godsbanen) blev flyttet over til Grønvej.
blev bygget i 2 adskilte entrepriser: Christiani og Nielsen, København, byggede broen i jernbeton. Kommunen anlagde de 2 jordramper. Jorden blev taget fra Hulvejen, nu Teatergade (i baggr. på foto øverst) med skråninger og kørt ned i tipvogne. Herved skabte den ny trafikforbindelse mellem Jernbanegade og Marken med godsbanen.
Hulvejen / Teatergade blev makadamiseret 1921. Rampen med tilstødende dele af Farimagsvej blev brolagt 1923.
Kildemarksvej mistede et par huse. Stumpen på bysiden blev omdøbt til Vifilsvej, 1926 igen til Friggasvej. Markdelen af Kählersvej blev 1926 omdøbt til Skyttemarksvej.